Υπουργείο Παιδείας

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

     

www.edra.gr

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 

 

 

 

 

 

Οδοιπορικό

 
Ιστορικό
Γυμνάσιο Εμπεσού  
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
 
Περιβαλλοντική Εκπ.  
Αγωγή Υγείας  
Πολιτιστικές Δραστ.  
Ευέλικτη Ζώνη  
Θέματα Ισότητας
ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ
Αιτωλοακαρνανία
Ε.Λ. Εμπεσού
www.Google.com.gr  
 
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
 

Τα ατυχήματα που γίνονται στην Αυστρία με υπαιτιότητα του οδηγού φτάνουν σε ποσοστό 92%, ενώ στην Ελλάδα το 80%. Αυτό είναι ένα καλό μήνυμα και καταρρίπτει το μύθο ότι οι Έλληνες είμαστε οι χειρότεροι οδηγοί. Επιπλέον πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι οι Ευρωπαίοι είναι 5ης γενιάς οδηγοί και οδηγούν σε άνετους αυτοκινητόδρομους. Οι Έλληνες είναι 2ης γενιάς οδηγοί και οδηγούν σε δρόμους που χρειάζεται να είσαι ταχυδακτυλουργός. Σίγουρα τα εγγόνια μας θα είναι καλύτεροι οδηγοί από εμάς. Βέβαια αυτό δεν δικαιολογεί την κατάσταση που επικρατεί στους Έλληνικούς δρόμους.
Πρέπει οι νέοι να αναγνωρίσουν τις ικανοτητές τους, τις επιθυμίες τους, τις δυνατοτητές τους, αλλά και τα όρια τους. Η υπαρξη ορίων και οι περιορισμοί που προκύπτουν από τους ίδιους, καθορίζονται τόσο από το στάδιο ωρίμανσής τους όσο και από εξωτερικούς παράγοντες, όπως η οικογένεια, το σχολείο, η κοινωνία.

 
 

Απαιτείται συστηματική εκπαίδευση των μαθητών στην κυκλοφοριακή αγωγή για να καλυφθεί το μεγάλο κενό που υπάρχει στον τομέα πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων.

Από τους μαθητές της Β΄ τάξης του σχολείου μας υλοποιείται εκπαιδευτικό πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής, με θέμα: "Συμπεριφορά του Έλληνα οδηγού και πεζού".

Συντονιστής Προγράμματος Λάζαρης Ευστάθιος
Παιδαγωγική Ομάδα Λάζαρης Ευστάθιος
Παπαβασιλείου Βασιλική
Συμετέχοντες Μαθητές 38


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Γνωστικοί: Κατανόηση εννοιών του θέματος

Επιστημονικοί: Ερευνα-κριτική και επιστημονική προσέγγιση του θέματος.

Κοινωνικοί: Σύνδεση σχολικής και καθημερινής ζωής, ανάπτυξη υπευθυνότητας. Διαμόρφωση στάσης ζωής, κώδικα αξιών και οδικής συμπεριφοράς..

ΣΚΟΠΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

1) Η σωστή οδική συμπεριφορά.
2) Να μην πίνουν όταν οδηγούν.
3) Να γνωρίζουν τον Κωδικά Οδικής Κυκλοφορίας.
4) Να τηρούν την οδική σήμανση, τους κανόνες διάβασης, τη σηματοδότηση και τα όρια ταχύτητας.
5) Να δίνουν προτεραιότητα στους πεζούς.
6) Να φορούν πάντα το κράνος.
7) Να χρημοποιούν πάντα τη ζώνη ασφαλείας.
8) Να οδηγούν μόνο όταν έχουν άδεια οδήγησης και ασφαλιστική κάλυψη.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

1) Συγκέντρωση εντύπων (εφημεριδές, περιοδικά) και αποδελτίωση θεμάτων σε σχέση με την οδική συμπεριφορά των Ελλήνων οδηγών και πεζών.
2) Αναζήτηση βιβλιογραφίας.
3) Επίσκεψη στο Αστυνομικό τμήμα του Εμπεσού και πρόσκληση για ενημέρωση από την τροχαία στο σχολείο.
4) Επίσκεψη στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής Νεοχωρίου του νομού Άρτας
Στα πλαίσια υλοποίησης του προγράμματος οι μαθητές έγραψαν και σκηνοθέτησαν ένα θεατρικό δρώμενο το οποίο παρουσιάστηκε στους Μαθητές του σχολείου, τη Διευθύντρια, τους Καθηγητές και άλλους καλεσμένους την 14/5/2004.