Υπουργείο Παιδείας

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

     

www.edra.gr

ΕΔΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

 

 

 

 

 

 

Οδοιπορικό

 
Ιστορικό
Γυμνάσιο Εμπεσού  
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
 
Περιβαλλοντική Εκπ.  
Αγωγή Υγείας  
Πολιτιστικές Δραστ.  
Ευέλικτη Ζώνη  
Θέματα Ισότητας
ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ
Αιτωλοακαρνανία
Ε.Λ. Εμπεσού
www.Google.com.gr  

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ

ΕΠΕΑΕΚ


ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Συγχρηματοδότηση
Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (Ε.Κ.Τ.)


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
 
 
Επιστροφή
 

Πρόγραμμα:: "Ανθρακες ο θησαυρός ή Θησαυρός τα σκουπίδια"


ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΘΕΜΑΤΟΣ

- Εκπαιδευτικά: Μέσω του προγράμματος αυτού θα λυθούν απορίες των μαθητών για το πολυδιάστατο πρόβλημα της ρύπανσης του περιβάλλοντος
- Με τα εργαστηριακά μαθήματα και τις δραστηριότητες πεδίου θα καλύψουμε ένα μέρος τους
- Κοινωνικά: το πρόβλημα της ρύπανσης αφορά όλο τον κόσμο

Συντονίστρια προγράμματος: Φίλιου Δήμητρα
Παιδαγωγική ομάδα

Φίλιου Δήμητρα
Λάζαρης Ευστάθιος
Παππάς Βάιος
Σαλμά Αικατερινη
Σαραφάκη Αικατερίνη

Συμμετέχοντες μαθητές: Κορίτσια:35
Αγόρια:18

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΘΕΜΑΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Το θέμα μας αναφέρεται στα οικιακά σκουπίδια που παράγονται από τις δραστηριότητες της οικογένειας , καθώς και στα σκουπίδια που υπάρχουν στο ποτάμι του χωριού μας. Μας ενδιαφέρει να υπολογίσουμε τον όγκο των παραγόμενων σκουπιδιών, καθώς και τη μελέτη τους κατά είδη. Κάποια από τα είδη των απορριμμάτων θα ανακυκλωθούν παράγοντας χρήσιμα αντικείμενα.
Για κάποια άλλα είδη απορριμμάτων θα μελετήσουμε τις λύσεις που μπορούν να δοθούν.
Για τα σκουπίδια του ποταμού αφού καταγραφούν ,θα αναζητήσουμε την αιτία που τα δημιουργεί και θα προτείνουμε παρεμβάσεις.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Γνωστικοί
- Μέσω του προγράμματος στόχο έχουμε να μελετήσουμε θέματα από την Χημεία ,την Βιολογία και τα Μαθηματικά.
- Με τις δραστηριότητες του προγράμματος θέλουμε οι μαθητές να αποκτήσουν άνεση στην πειραματική διαδικασία.
- Με τις θεματικές συζητήσεις να καταλάβουν ότι στο περιβάλλον (φυσικό ή δομημένο) υπάρχουν μηχανισμοί ρύπανσης που ανατρέπουν την ισορροπία του.
Συναισθηματικοί
- Στοχεύουμε οι μαθητές μας να αποκτήσουν αυτοεκτίμηση, δεξιότητες επικοινωνίας , ικανότητες ανάληψης υπηρεσιών και έκφρασης των συναισθημάτων τους.
- Μέσω των μεθόδων ενεργητικής μάθησης στοχεύουμε στην πλήρη συμμετοχή όλων των μαθητών στις διαδικασίες μάθησης.
Ψυχοκινητικοί
- Στόχος του προγράμματος είναι να αναπτύξει η ομάδα την ικανότητα να παίρνει αποφάσεις για τα περιβαλλοντικά προβλήματα και κατ’ επέκταση να αναπτύξουν οι μαθητές συναίσθημα ευθύνης απέναντι στην ίδια τους τη ζωή.
- Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα στοχεύουμε στη διαμόρφωση συμπεριφορών που προάγουν τις αντιστάσεις απέναντι σε ένα καταναλωτικό μοντέλο, που είναι μία από τις αιτίες ρύπανσης του περιβάλλοντος
- Ενίσχυση διαπροσωπικών σχέσεων
- Ανάπτυξη επιχειρηματολογίας (παιχνίδια ρόλων) και αναπαράσταση τρόπων αντίστασης στις κοινωνικές επιρροές.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ

- Περιβαλλοντική διάσταση: Άμεση επαφή των παιδιών με το περιβάλλον κατά τη μελέτη των σκουπιδιών του ποταμού , κατά τη διαδικασία κομποστοποίησης των οργανικών υπολειμμάτων. και παρασκευή σαπουνιού από χρησιμοποιημένα οικιακά λάδια.
- Οικονομική διάσταση: Υπολογισμός των κερδών της ανακύκλωσης με την μείωση των σκουπιδιών και την προστασία των δέντρων.(Ανακύκλωση Χαρτιού)
- Κοινωνική διάσταση: Πρόταση ενάντια στην ανεργία μέσω του προγράμματος για ένα διαφορετικό τρόπο ζωής.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ (ΦΥΣΙΚΑ Ή ΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ)

Ζελοβίτης Γιάννης • Χουμοποίηση οργανικών υπολειμάτων.
• Ανακύκλωση γεωργικών υπολειμάτων περιοχής.
• Σύνθεση ερωτηματολογίου
• Επεξεργασία στοιχείων μετά τις δραστηριότητες.
• Συζήτηση με θέμα τη ρύπανση οικοσυστημάτων
Εργοστάσιο χαρτοποιίας ELITE Ξενάγηση στους χώρους του εργοστασίου, το οποίο χρησιμοποιεί και ανακυκλωμένο χαρτί.


Επιστροφή